Waar valt jouw keuze op?

Je kan je bedrijf op vele verschillende manieren op de kaart zetten, maar welke manier is nu eigenlijk het beste? Op deze vraag kan ieder bedrijf een ander antwoord geven. De vraag die je als eerste moet stellen is welke doelstelling je hebt. Wil je bijvoorbeeld meer naamsbekendheid creëren of vindt je het juist belangrijk dat je gewoonweg meer producten verkoopt. Deze doelstelling is voor elk bedrijf anders en het is dan ook niet meer dan logisch dat elk bedrijf zich op een andere manier op de kaart wil zetten.

Duidelijkheid verhelderd

Wanneer iets duidelijk is, is daarop te bouwen. Je hebt een duidelijke doelstelling en wilt hier dan ook naar toe. Wanneer je geen duidelijke doelstelling hebt is het soms lastig een weg te vinden hoe en wat je moet doen om dit te bereiken.  Doelstellingen zijn voor elk bedrijf anders en het is dan ook niet uit te schrijven hoe een plan of project er uit gaat zien. Voor elke ondernemer en elke onderneming is het dus verstandig een apart plan op te stellen.  Wanneer je bijvoorbeeld meer naamsbekendheid wilt creëren kan je dit op verschillende manieren doen. Per persoon en per onderneming kan dit erg verschillend zijn. De een wil bijvoorbeeld naamsbekendheid creëren door middel van reclame of een bedrijfsfilm. Dit terwijl de ander juist kiest voor een hele andere weg zoals mond tot mond reclame of het flyeren in de buurt of wijk waar het bedrijf gevestigd zit.

Waar wordt de keuze op gebaseerd?

Je kan jezelf afvragen waar de keuze met betrekking tot naamsbekendheid op wordt gebaseerd. Deze factoren zijn per onderneming erg verschillend. In de meeste gevallen is de grootste factor geld. Het is erg afhankelijk welke middelen je in kan zetten met je budget. Wanneer je een ruim budget hebt zal je eerder te maken krijgen met de tv en radiokanalen. Deze kanalen zijn prijzig met betrekking tot adverteren en het is dan ook niet gek dat een kleine onderneming hier weinig tot niks mee doet. Daarnaast is de grote vraag of jouw doelgroep ook op deze kanalen actief is. Is dit niet het geval, dan heeft het natuurlijk weinig zin.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *