Snapchat inzetten voor digitale marketing

Wanneer je op social media kijkt, zie je veel advertenties staan. Je kunt dit doen op allerlei verschillende kanalen. Snapchat wordt hierbij steeds vaker ingeschakeld en je kunt dit op veel manieren toepassen. In dit artikel lees je meer over hoe snapchat gebruikt kan worden voor digitale marketing.

Adverteren

Het adverteren via Snapchat is inmiddels gelanceerd in Nederland. Je herkent het vast wel, als je een filmpje afspeelt op Snapchat en er opeens aan het einde een reclamefilmpje verschijnt. Je noemt dit een vorm van adverteren binnen dit kanaal. Je kunt als bedrijf aangeven waarop je wilt adverteren en daarbij kun je een targeting instellen. Stel je wilt een studie promoten, is het verstandig om een doelgroep als jongeren aan te zetten. Zo krijgen de snapchatgebruikers, die vallen onder de jongeren, een advertentie te zien.  Het is een makkelijke manier om een grote doelgroep te kunnen bereiken. Je hoeft er zelf ook weinig inspanning voor te leveren. Het zorgt voor meer naamsbekendheid, omdat de kijker zonder dat hij of zij dit wilt, de advertentie te zien krijgt.

Manieren

Op Snapchat kun je op verschillende manieren adverteren. Je kunt een advertentie inschakelen na het afspelen van een live video, maar daarnaast kun je ook gesponsorde filters inzetten. De kosten van Snapchat adverteren worden berekend door de kosten per view. Zo kan er worden afgerekend op het aantal keer dat een snap bekeken is. Het kan geschikt zijn voor: branding, vergroten van naamsbekendheid, inspelen op actuele gebeurtenissen en onder andere bij het communiceren van acties. Je probeert er meer snapchatvolgers mee te generen. Hoe meer volgers je hebt, hoe gunstiger het voor je bedrijf is en door hoe meer mensen je advertentie wordt bekeken. Het is ook verstandig om bekende mensen op Snapchat te traceren en vragen om een eventuele samenwerking.

Wil je graag hulp bij het adverteren op Snapchat? Neem dan contact op en ga voor meer informatie naar de website https://teamnijhuis.com/nl