Op welke doelgroep is jouw bedrijf gericht?

Er zijn vele manieren om reclame te maken, maar welke manier past bij jouw bedrijf? Allereerst moet je jezelf afvragen op welke doelgroep jouw bedrijf zich richt. Heb je dit duidelijk? Dan kan je een strategie bedenken die aansluit bij jouw doelgroep. Naast dat moet je je wellicht afvragen of jouw doelgroep wel bekend is met jouw bedrijf en wat jouw bedrijf eigenlijk allemaal doet.

Kent de doelgroep jouw bedrijf?

Het is helaas niet zo vanzelfsprekend als je had gehoopt, naamsbekendheid. Om bekend te zijn bij jouw doelgroep zal je naamsbekendheid moeten hebben of natuurlijk creëren. Om dit te doen zijn er een aantal mogelijkheden. Bij deze mogelijkheden kan je bijvoorbeeld denken aan het adverteren, bloggen of het hebben van een bedrijfsvideo. Naast dat zijn er nog een tal aan andere manieren om onder de aandacht te komen van jouw doelgroep. Het is dan ook van belang dat je de doelgroep juist in kaart hebt gebracht, zo niet dan is de kans groot dat je bijvoorbeeld adverteert op een kanaal waar jouw doelgroep niet actief is.

Op welke kanalen moet mijn bedrijf actief zijn?

Actief zijn op de juiste kanalen is enorm van belang, is dit niet het geval dan is de kans groot dat je een groot deel van jouw doelgroep niet bereikt. Onderzoek doen is dus erg belangrijk, zoek eerst uit waar de doelgroep actief is. Als je dit eenmaal goed in kaart hebt gebracht weet je zeker dat je de doelgroep ook werkelijk zal bereiken. Nu je de kanalen weet kan je kijken welke kanalen aansluiten op jouw bedrijf. In deze tijd zijn de social mediakanalen razend populair, hiermee kan je mensen gemakkelijk kennis laten maken met jouw bedrijf. Door leuk posts, blogs of video’s te posten kan je mensen gemakkelijk doorlaten klikken naar jouw website. Zorg ervoor dat je varieert en dat het leuk blijft. Ook is het verstandig als je een bedrijfsvideo hebt deze op social mediakanalen te delen.

Variatie als hoofdlijn

Om het interessant te houden is het belangrijk om te variëren in posts. Denk hierbij bijvoorbeeld aan dat je niet elke dag hetzelfde soort blog of video post. Houd het leuk voor de mensen die je wilt bereiken en zorg er dus voor dat je varieert.

Woman photographing ancient architecture