De beleving van een product

Als je ergens over nadenkt hebt je hier al snel een beeld bij van hoe dit eruit komt te zien. Het is natuurlijk erg fijn dat het dan ook zo op papier komt of word uitgevoerd zoals jij dit in je hoofd hebt zitten. Helaas is dit niet altijd het geval. Je kunt natuurlijk ook niet in iemand zijn hoofd kijken wat diegene voor zich ziet bij het desbetreffende idee. Iedereen heeft een andere beleving en daardoor wordt het lastig om het precies zo te krijgen zoals een ander wil.

De beleving van een product

Als jij een bedrijf hebt met eigen producten wil je natuurlijk dat de consument een bepaalde beleving krijgt bij het product. Die beleving kan uit zichzelf ontstaan of je kunt de beleving stimuleren. Als het uit zichzelf ontstaat weet je vaak al dat jouw product zich goed onderscheid met vergelijkbare producten. Dit is natuurlijk een goed teken, wat zo hoef je minder aandacht te besteden aan het onder de aandacht brengen van dat specifieke product. Als mensen geen beleving hebben bij het product wat jij aanbiedt wil je dit natuurlijk veranderen. Dit kan op een aantal verschillende manieren. Een van de toch wel bekendste manieren is doormiddel van reclame. Door reclame in te zetten voor een product kan je het op een door jouw gewenste manier overbrengen naar potentiële afnemers.

Maak de juiste keuze

Je kunt ervoor kiezen om dit zelf uit te voeren, echter kun je dit ook uitbesteden. Door het zelf te doen is de kans groot dat je kosten bespaard. Je moet jezelf alleen moeten afvragen of je hiervoor ook de juist mensen in dienst. Hebben de desbetreffende werknemers verstand van reclame of juist helemaal niet. Mocht het zo zijn dat niemand in jouw omgeving kennis heeft van reclame dan zal hier aardig wat werk inzitten. Je kunt jezelf dan ook afvragen of het aantal uren wat hier in gaat zitten het ook echt waard is? of kan het wellicht beter laten uitvoeren door een bedrijf die ervaring heeft met reclame. Denk bijvoorbeeld eens aan http://www.bergslot.com/. Als je ervoor kiest het uit te laten voeren weet je bijna zeker dat je het krijgt zoals jij het in gedachten had.

1953 Illustrated Ad, Curtiss Candy, Coconut Grove Candy Bar (2-Page Advert)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *